Czyścimy bez końca

Czyścimy bez końca
Polacy jak mało który naród na świecie dbają o czystość butów. Tak przynajmniej wynika z analizy danych sprzedażowych środków do pielęgnacji obuwia

Penetracja kategorii jest jedną z najwyższych na świecie, co stawia polskich konsumentów w czołówce narodów dbających o swoje obuwie – mówi Agnieszka Augustyniak, senior brand manager w Sara Lee Household & Body Care Poland Sp. z o.o. – firmie znanej z produkcji past do butów Kiwi. Jej opinię potwierdzają zresztą dane sprzedażowe.
– MEMRB szacuje sprzedaż past do butów w okresie lipiec 2006 – czerwiec 2007 na 59,2 mln złotych w ujęciu wartościowym oraz nieco poniżej 860 ton w ujęciu ilościowym – mówi Monika Dyrda, account executive w MEMRB .

– Oznacza to wzrost sprzedaży kategorii o 5 proc. wartościowo oraz 2 proc. ilościowo względem analogicznego okresu rok wcześniej – wyjaśnia yrda. Co jednak ciekawe, Polacy, na ogół żądni próbowania nowinek, pozostają wciąż wierni tradycyjnym pastom do butów. Zdaniem Agnieszki Augustyniak na rynku tym ciągle dominują tradycyjne środki do pielęgnacji: pasty w puszce i pasty w płynie, aczkolwiek coraz częściej sięgamy po bardziej nowoczesne formaty np. w spreju. Natomiast zdaniem Michała Dworaka, dyrektora marketingu i rozwoju w Inco-Veritas SA GChG wciąż umacnia się pozycja klasycznej pasty w puszce. Dzieje się tak pomimo pojawiania się nowinek i środków specjalistycznych, których udział jest ciągle niski i nie rośnie. – Niska rotacja tych produktów sprawia, że nie są one atrakcyjne handlowego punktu widzenia. Praktycznie liczą się na rynku tylko pasty w puszce, pasty płynne i kremy w tubie. Te ostatnie bronią się przede wszystkim dzięki łatwej aplikacji. – podsumowuje Dworak.

Agnieszka Augustyniak, senior brand manager, Sara Lee Household & Body Care Poland Sp. z o.o.
Owyborze produktu przez konsumenta decyduje głównie zaufanie do marki i jakości produktów. Świadczy o tym chociażby fakt, że liderem na rynku jest marka Kiwi, która nie konkuruje ceną, a właśnie jakością i innowacyjnością oferowanych produktów. Konsumenci chętnie sięgają po innowacje, podążające za zmianą stylu życia.

Michał Dworak
dyrektor marketingu i rozwoju
Inco-Veritas SA GChG
Sprzedaż past podlega silnym wahaniom zależnym od pogody. Dla konsumenta pasta do butów to często jednorazowy zakup w sezonie, dlatego nie warto zwlekać z zatowarowaniem sklepu – klient szukający pasty odejdzie ezpowrotnie do naszego konkurenta. Odlat o pozycji naszej marki i jej udziale w rynku past do obuwia decyduje wysoka i stabilna jakość.