Rynek lodów w Polsce

Rynek lodów w Polsce
Zbliża się lato – okres szczytu sezonu dla sprzedaży lodów. Producenci ostro przygotowują się do niego już od wielu miesięcy, jednak wyniki jakie osiągną są ściśle uzależnione od warunków pogodowych, na które niestety nie mają wpływu.Obecnie (w okresie kwiecień’05-marzec’06), w porównaniu z rokiem ubiegłym, sprzedaż lodów odnotowuje niewielki wzrost sprzedaży (+4,2% ilościowo) sterowany przez segment lodów familijnych, powodując wzrost jego udziałów o niemal 4pp – do poziomu 42,1%.

Odbyło się to kosztem lodów o mniejszej gramaturze, nazywanych lodami impulsowymi. Ich istotność z kolei, choć maleje w długim trendzie, w miesiącach letnich rośnie znacząco i osiąga poziom nawet ponad 90% w sztukach opakowań. Ze względu na swój charakter, lody impulsowe, sprzedają się w 88,1% (wartościowo) w sklepach tradycyjnych, a w szczególności w Średnich i Małych Sklepach Spożywczych (do 100m2).

Z kolei dla lodów familijnych głównym kanałem dystrybucji są sklepy wielkopowierzchniowe, w szczególności Supermarkety